0
0

نکاتی که آزمون اولی ها باید بدانند

419 بازدید

1- منابع آزمون نظام مهندسی چیست؟

برای شرکت در آزمون نظام مهندسی در گام اول باید بدانی چه منابعی را باید مطالعه کنی و البته باید به ویرایش مباحث هم دقت نمایی. مثلا آخرین ویرایش مبحث دهم مقررات ملی ساختمان، مربوط به 401 است که از آزمون مهر 402 این ویرایش مورد سوال قرار گرفت. بنابراین قبل از شروع مطالعه باید به ویرایش منابعی که دارید، توجه نمایید و در صورت قدیمی بودن انها را تعویض کنید.

2- تعداد سوالات آزمون چند تاست و نمره قبولی چند است ؟

  • آزمون نظام مهندسی شامل 60 سوال است که از منابع اعلام شده توسط دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان ارائه می شود. برای قبولی شما نیاز به 30 سوال درست (یعنی نمره 50 از 100) دارید.
  • آزمون رقابتی نیست و مهم نیست چند نفر نمره باللاتر از شما کسب نموده اند. تنها ملاک قبولی شما در آزمون نظام مهندسی، کسب نمره 50 یا بالاتر از آن است.
  • سوالات غلط نمره منفی دارند و بنابراین از پاسخ سوالات به صورت شانسی خودداری شود. هر سه سوال صحیح یک سوال درست را حذف می کند.
  • نمره شما به بالا رند می شود.
  • نحوه محاسبه نمره:
محاسبه نمره آزمون نظام مهندسی

مثال: اگر شما در آزمون نظام مهندسی به 45 سوال پاسخ داده باشد  به طوریکه 38 سوال درست و 7 سوال غلط داشته باشید نمره شما برابر می شود با 59.44 که به بالا رند می شود و نمره شما می شود 60.

3- آیا به همان 30 سوال پاسخ دهیم کافی است؟

  • شما برای قبولی در آزمون نظام مهندسی نیاز به 30 سوال درست دارید. اما طبق تجربه ما از عملکرد داوطلبین آزمون نظام مهندسی، به ندرت پیش می آید که فردی در آزمون هیچ سوال غلطی نداشته باشد.
  • در واقع علاوه بر تسلط شما بر مفاهیم، عواملی مثل استرس، شرایط جلسه آزمون، نور کم محیط، سر و صدا محل آزمون، گرمی یا سردی محل آزمون، لباس نامناسب و … باعث کاهش تمرکز و بی دقتی شما می شود. در نتیجه اکثر داوطلبان آزمون نظام مهندسی حداقل دو الی 3 سوال غلط را دارند.
  • پیشنهاد ما به داوطلبین حل 35 تا 45 سوال در آزمون جهت اطمینان از نتیجه قبولی است.
  • البته راهکار معقول این است که قبل از ازمون اصلی آزمون آزمایشی شرکت کنید تا شناخت کاملی از شرایط خود داشته باشد و جز آن دسته از داوطلبین آزمون نظام مهندسی که تعداد زیادی سوال غلط (بالا 10 سوال) دارند، نباشید.

البته استفاده از یک منبع خوب برای آزمون نظام مهندسی میتواند به شما کمک کند تا به راحتی بیش از ۴۰ سوال را پاسخ دهید و تعداد سوال غلط هم حداقل ممکن شود. 

4- آیا نمرات 48 و 49 نیز قبول هستند؟

  • شما برای قبولی در ازمون نظام مهندسی به کسب نمره حداقل 50 نیاز دارید و نمرات 48 و 49 قبولی مشروط محسوب شده که نیاز به گذروندن دوره جبرانی دارند.
  • از سال 99 به علت کرونا این ارفاق صورت گرفت و نمرات 48 و 49 قبولی مشروط محسوب شدند. این موضوع تا آزمون مهر 402 نیز ادامه یافت. در مورد آزمون های بعد از آن مشخص نیست این ارفاق باز هم وجود داشته باشد یا حذف شود و فعلا تا این لحظه خبری منتشر نشده است.

نکته: اگر برای نمره 50 خودتان را آماده کنید در آزمون نمره 40 کسب می کنید، بنابراین سعی کنید که برای نمره 60 تا 70 اماده شوید تا در صورت تغییرات جزیی در روند آزمون نظام مهندسی( از جمله سخت تر بودن سوالات، استرس خودتان و …) باز هم نتیجه قبولی را کسب کنید.

5- بهترین و سریع ترین روش برای قبولی در آزمون چیست؟

مجموعه عمرانو با تهیه درسنامه های هایلایت شده و دسته بندی درست منابع باعث می شود که

۱) زمان مطالعه شما به یک سوم تا نصف کاهش یابد.

۲) عملکرد شما در جلسه آزمون با افزایش سرعت و دقت در حل سوالات ، بهبود یابد

در این مجموعه 50 درصد از مسیر قبولی، را ما به جای شما انجام دادیم و 50 درصد باقیمونده را قرار است با هم پیش رویم. منابع برای شما جمع بندی، دسته بندی، مرتب، هایلایت شده است بنابراین شما فقط با تمرکز بیشتر و بدون انجام کارهای جانبی، مطالعه را پیش می برید. اما هر جا سوال و اشکالی داشتید چه از نظر بندها و تست ها و چه از نظر نکات روند مطالعه و مشاوره ای، ما کاملا همراهیتون می کنیم.

با تهیه این مجموعه نیاز به هیچ چیز دیگه ای ندارید

↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓

برای ثبت سفارش مجموعه هایلایت شده کلیک کن

آزمون نظام مهندسی
بیشترین آمار قبولی آزمون نظارت و اجرا
کارنامه های قبولی مربوط به داوطلبینی است که با مجموعه هایلایت شده عمرانو در آزمون شرکت کرده اند

مشاوره و راهنمایی: ۰۹۹۳۲۰۷۴۷۶۳

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://omrano.ir/?p=11118
اشتراک گذاری:
واتساپتوییترفیسبوکپینترستلینکدین
برچسب ها:

نظرات

0 نظر در مورد نکاتی که آزمون اولی ها باید بدانند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.

دوره صفر تا صد نظارت و اجرا (عمران و معماری)

تخفیف ویژه  30%

عمران : 8،500،000 >>>> 5،950،000 تومان

معماری : 10،500،000 >>>> 7،350،000 تومان

بدون مقررات ملی، آزمون نظام مهندسی رو قبول شو !!!

مشاوره رایگان آزمون نظارت و اجرا و دریافت توضیحات مجموعه صفرتاصد آزمون

همچنین می‌توانید با شماره‌های زیر تماس حاصل نمایید.

سبد خرید
  • هیچ محصولی در سبدخرید نیست.